De progressie-loop: Transformatie van afdelingen in actie-loops

Zodra een – doorgerekend – veranderplan op tafel ligt en er inzicht wordt gecreëerd in de kernprocessen die de doelen van de organisatie (routinematig) kunnen ondersteunen, wordt er ook sneller inzichtelijk welke acties bijdragen aan succes en waar nog slagen te maken zijn. In andere woorden, als je weet hoe jouw organisatie kan profiteren van kansen en veranderingen in de markt, en daar succesvol op kan inspelen, ontstaat er energie om dingen anders te doen. Met de progressie-loop breng je inzichtelijk hoe extern en intern beter op elkaar kunnen worden aangesloten door te kijken naar 4 interne en externe kernprocessen:

Interne Kernprocessen

  • Bedenken
  • Maken
  • Verkopen
  • Verbeteren

Externe Kernprocessen

  • Kopen
  • Gebruiken
  • Verbruiken
  • Oriënteren

Tegenwoordig is veel mogelijk qua tracking (big – datasets gebruiken) en die kansen moet je als organisatie benutten om in-touch te blijven met je doelgroep – en stakeholders op het zakelijk speelveld. Vergroot je daadkracht!

Bart Hufen, Digital Transformer & Gamification Master, BrandNewGame
Auteur, spreker en oprichter van ‘BrandNewGame’ dat zich richt op het ontwikkelen van serious games en gamification platformen en de ‘Gamification Academy’, wat een netwerk is van gamification professionals met als doel het verspreiden van kennis en kunde binnen dit vakgebied.

Schrijf je in vóór 1 oktober  en profiteer van €100,- korting! Je betaalt slechts € 499,- excl. BTW. Daarnaast ontvangt elke 2e  persoon van dezelfde organisatie € 50 korting op het geldende tarief.

OVERZICHT NIEUWS